Select Language: English German Italian

Menu

· Archive
· Contact
· History
· Impressum
· Links
· Literature
· Search



Janna Wächter

Portrait Biographie

 
C.V.: 

BIO

American born Janna Wächter, mezzo-soprano, is an artist who performs a wide range of music as well as her own compositions. In the operatic field, she has sung opera with Seattle Opera, Tacoma Opera, the Aspen Music Festival, the Floating Opera, Opera Northwest, Lake Chelan Bach Feste and Kitsap Opera. Janna has won numerous awards, including the San Francisco Opera Study Award and was a finalist in The McAllister Auditions. Recently, in Seattle, Janna performed Mahler's Kindertotenlieder with the Thalia Symphony and was first alto soloist in Mahler's 8th Symphony with the Northwest Mahler Festival under the baton of Geoffrey Simon at Benaroya Hall. In crossover work combining opera with popular music and her own compositions, she has given recitals in recent seasons at the Frye Art Museum, the Arts West Music Series and performed on the Curtis Taylor Vaudeville Stage and for the Seattle Fringe Festival. Janna has given modern American art song recitals in New York, San Francisco, Seattle and Little Rock Arkansas in America. Performances in Germany include an experimental work with Kain Karawahn in Oberhausen and private recitals in Berlin and Hannover.

More in the Avant-garde realm: Janna was a soloist in The Floating Opera-water performance art, performed 'Rome' at COCA-voice and saxophone, and soloed in New Prometheans International Fire Festival-fire performance art. Janna wrote music for and performed in "The Invention of the Funeral"; which included 'The Laughing Crying ' aria. Working with the Cabiri Troupe, she soloed in a reenactment of a Japanese myth at the Seattle Opera House.

Composing her own music, sometimes on the spot, she has sung in countless, unusual situations: buses, bridges, barges, rock formations; with and without various strange instrumentation: bass drum, glass harmonica, swing bands, accordion, found objects., as well as singing along with the active volcano in southern Italy on the Island of Stromboli.


BIO

Die in Amerika geborene Janna Wächter (Mezzosopranistin) ist eine Künstlerin, die einschließlich ihrer eigenen Kompositionen ein breites Repertoire zur Aufführung bringt. Auf dem Gebiet der Oper hat sie in den Opernhäusern von Seattle, Tacoma und Kitsap sowie auf dem Aspen Musik Festival, der schwimmenden Oper, der Nord-West Oper und dem Chelansee Bachfest gesungen. Janna hat viele Aus-zeichnungen erhalten, darunter den Studienpreis der Oper von San Franzisko und war in der Endrunde der McAllister Auditions. Zu-letzt hat Janna in Seattle zusammen mit den Thalia Symphonie die Kindertotenlieder von Mahler aufgeführt und war erste Alt Solostim-me in Mahlers achter Symphonie auf dem Nordwest Mahler Festival unter der Leitung von Geoffrey Simon in der Benaroya Halle.

Mit einem Crossover von Oper und Popmusik und ihren eigenen Kompositionen hat sie in der vergangenen Saison Liederabende im Frye Kunstmuseum, der West Kunst Musik Reihe sowie auf dem Seattle Fringe Festival gegeben desweiteren stand sie auf der Curtis Taylor Vaudeville Bühne. Janna hat Liederabende zum zeitgenös-sischen amerikanischen Kunstlied in New York, San Franzisko, Seat-tle und Little Rock Arkansas gegeben. Aufführungen in Deut-schland schließen experimentelle Arbeit mit Kain Karawahn in Ober-hausen und private Liederabende in Berlin und Hannover ein.

In der Sphäre der Avantgarde war Janna Solit in der Wasser Performance der schwimmenden Oper, hat auf dem COCA Stimm und Saxophon Rom aufgeführt und war Solist auf dem internationalen Feuer Performance Festival Neue Promethen. Janna stand mit der Arie "Der lachende Schrei" auf der Bühne in die "Erfindung der Beerdigung" und schrieb Musik dafür. In Zusammenarbeit mit der Truppe Cabiri war sie Solist in einer Aufführung eines japanischen Mythusses im Opernhaus von Seattle.

Während sie manchmal am Ort des Geschehens in Bussen, auf Brücken, Booten und Felsen, ihre eigene Musik komponiert hat sie in zahllosen ungewöhnlichen Situationen mit und ohne den seltsamsten Begleitinstrumenten wie Akkordeon, Basstrommel, Glasharmonika, Gummibändern, Object trouvee aber auch zusammen mit einem aktiven Vulkan auf der Insel Stromboli gesungen. 


BIOGRAFIA

Janna Wachter È nata in america mezzo soprano È una artista con grande esperienza in musica classica. E suoi spettacola pi· famosi sono Seattle Opera, Opera Northwest, Lake Chelan Bach Festeand Kitsap Opera.

Janna ha vinto molti preni incluso il San Francisco Opera Study Award ed estatta finalista al de McAllister Auditions. Recentemente a Seattle Janna ha artecipato con Mahler's Kindertotenlieder e Thalia Symphony ed e stata la prima alto solista e nel Mahler's 8th Symphony con al de Nordoest Mahler Festival con la partecipazione di Geoffrey Simon al Benaroya Hall.

Ha partcipato alcune musiche populari con composizioni proprie ricentemente al Frye Art Musuem, al ArtsWest Musica Series, al Curtis Taylor Vaudeville Stage e al Seattle Fringe Festival. Ha vuto performance a San Francisco, Seattle, New York, e Little Rock, Arkansas.

Ha lavorato con Kain Karawan in Oberhausen, Germania in private ricitazioni a Berlino e Hanover. Janna ha maturato la sua esperiensa come solista al De Flota Opera con spectacoli in aqua, e performance "Rome" alla COCA voce e saxofono e solista al New Prometheans International Fire Festival performance art. Janna la escrito inoltre musica per gli spectaculi "The Invention of the Funeral" che include de "The Laughing Crying Aria". Lavorando con Cabiri Troop e stata solista piu un vecchio mito japonese "The Sun Goddess" al Opera House di Seattle. Spesso compone i suoi arangiamenti musicali in luogi comuni senza luzo tipico degli strumenti musicale ma usando soltanto la sua fantasia e la sua grande pasione per la musica: cosi come per il cantare, sta sere sola con la altivo volcano del isola de Stromboli.

DICHIAREZIONE DELL'ARTISTA
Canto sempe ed ovunque, cantare per me È un necessit·, È il grande valore della vita, È lo scopo di tutti i miei giorni, È ciÛ che rende la vita bella!
La mia amica Daisy un giorno mia ha detto, "Una grande verita, 'Tutte le persone dovrebbero ascotare l'opera. Per aprire il loro cuori."
Spero che a voi piaccia la mia musica...

 
Presentations: 

ARTIST STATEMENT OF JANNA WÄCHTER

I am known for bursting out singing; often for an extemporaneously composed individually tailored birthday song. Sometimes I am just overwhelmed and I must sing it in song

In honing my craft, the challenge is in the limitations of my physical voice, the time required to master phrases, language and the insight needed for interpretation. The goal is to create a sound that evokes a feeling of expansion, boundlessness and yet, connotes effortlessness, allowing the listener to relate directly to the musical expression; an esoteric connection occurring between performer and audience.

I am compelled to disseminate contemporary music to as many that will hear.

My attraction to impromptu singing lends itself to Performance Art well. This genre has the ability to portray the human condition in a combination of abstract ways simultaneously. This allows me to transfer my everyday experiences of seeing and hearing moments of beauty and poignancy in the real world onto the stage in conjunction with the use of visual art, lighting, costuming, poetry and singing.

The genre of straight performing (opera for example) also allows me this avenue for expressing the abundant beauty of the world around us.


Proklamation der Künstlerin Janna Wächter

Ich bin bekannt dafür, das ich beim Singen ausbreche, oft für ein aus dem Stegreif komponiertes maßgeschneidertes Geburtstagslied. Manchmal bin ich einfach überwältigt und muß es in einem Lied heraussingen.

Die Herausforderungen im Verfeinern meiner Kunst sind die Grenzen meiner Stimme, die notwendige Zeit um Phrasierungen und Sprachen zu bewältigen sowie das Verständnis das für die In gebraucht wird. Das Ziel ist einen Klang zu erzeugen der ein Gefühl der Ausdehnung, der Grenzenlosigkeit hervorruft und in dem Leichtigkeit mitschwingt die es dem Hörer erlaubt sich direkt zu dem musikalischen Ausdruck in Beziehung zu setzen, eine esoterische Verbindung die zwischen dem Zuhörer und dem Vortragenden entsteht.

Ich bin verpflichtet zeitgenössische Musik an alle die hören können auszustreuen. Meine Vorliebe für improvisiertes Singen führt von selbst zur Kunst der Performance. Dieses Genre hat die Fähigkeit das Menschsein in einer Kombination von verschiedenen abstrakten Möglichkeiten gleichzeitig darzustellen. Das erlaubt mir meine alltäglichen Erfahrungen des Sehens und Hörens von Schönheit und Bitterkeit aus der realen Welt auf die Bühne zu bringen in Verbindung mit dem Gebrauch der visueller Kunst, Beleuchtung, Kostümen Poesie und Gesang. Das Genre der direkten Vorstellung (Oper zum Beispiel) eröffnet mir den Zugang die reiche Schönheit der Welt um uns herum auszudrücken.

Name:  Janna Wächter
Actual User Status: Offline

Last 10 Comments by :

Last 10 News Submissions sent by :
  • eruzione d'arte a Stromboli - Prognose

  •  


    All logos and trademarks in this site are property of their respective owner. The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by volcanism in the arts
    You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt